Dit reisverslag is in blogvorm, dus het recentste verslag staat eerst.
Wil je chronologisch lezen, klik dan op de respectievelijke hoofdstukken in de rechterkolom.
Ik hoop voor jullie evenveel genot tijdens het lezen als wij tijdens het reizen hadden.

maandag 8 april 2013

Voorbereiding

Weinig.

We konden niet echt lang weg en voor goed weer moest je toch wel een heel eind van hier reizen.
Cap Griz-Nez Blanc-Nez tesamen met het Louvre Lens stond al een tijd op ons verlanglijstje. Bovendien zou het droog blijven (de wind zie je niet op buienradar).

Op zondag voor we vertrokken een hotel tussen de twee bestemmingen uitgezocht. Het leek me heel bizar dat alle hotels volgeboek waren de nacht van zaterdag op zondag. Parijs-Roubaix kwam niet onmiddellijk in me op.
De verschillende sites logis de France, relais & chateaux en chateaux & hôtels collection zijn altijd mijn gids met als papieren waardemeter de rode michelin.
We kozen voor woensdag-donderdag-vrijdag.
Over het hotel later meer.

Het weer en de getijden (best checken voor je naar de twee caps gaat) deden me beslissen om de woensdag naar de côte opale te gaan en de vrijdag in de terugreis Lens aan te doen.
Uit de groene michelin leerde ik dat Saint-Omer een omweg waard is, bovendien ligt deze stad heel dicht bij ons hotel.

De drie dagen waren gevuld, nog een paar architectuurstops ingelast onderweg dat geeft wat ruimte aan het tijdschema.

De kaart toont de geplande route (blauw) met de geplande stops (groene stippen) en de afgelegde route (rood) met aangedane stops (rode stippen).
We zijn flexibel, ik volg soms koppig niet de gps, wat niet altijd een gunstig effect heeft, maar slaafs volgen heeft ons ook al in hilarische situaties doen belanden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten